Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Люфт турбіни: допустимі значення

Люфт турбіни: допустимі значення
Поділитись в соцмережі:

Експертиза люфтів ротора при ремонті турбіни

Працездатність турбіни залежить від наявності люфтів ротора певної величини. Зазори між поверхнями обертових деталей формують ємність для змащення, що запобігає їх зносу. Оскільки частою причиною поломки турбін є відходження величини люфту від нормативів, необхідно провести відповідні заміри.

Вимірювання люфтів ротора турбіни

Наявність осьового і радіального люфту турбіни є обов'язковою умовою для підтримки її роботи в штатному режимі. Люфти, що формуються зазорами між обертовими деталями, наповнені змащуваним матеріалом. Таким чином, приведений в рух вал постійно знаходиться в масляній ванні, протидіє тертю.

luft rotora turbiny

Вал ротора утримується в центральному корпусі підшипниками ковзання:
двома радіальними (1) і одним наполегливою (2)

Як формується масляна ванна

Як відомо, вал ротора, що обертається розміщений в корпусі, фіксується парою з упорного і радіального підшипника. Вони постачаються у вигляді окремих деталей або об'єднані в єдиний «патрон». Змащування пар тертя здійснюється за допомогою подачі змащуваної речовини під тиском. В результаті в порожнині утворюється масляний клин, що представляє собою міцну плівку, яка:

  • розділяє контактуючі деталі;
  • протидіє зносу металевих поверхонь через постійне тертя;
  • центрує механізм.

Візуальна оцінка люфтів

Щоб сформувати масляний клин, досить зазору шириною всього в декілька десятків мікрон. Осьовий зсув практично не відчутно на дотик, при цьому радіальне переміщення легко помітити. Дане явище пояснюється тим, що задіяні в механізмі підшипники є плаваючими. При їх установці підсумовується відстань відносно не тільки вала, а й корпусу агрегату. Співвідношення частот обертання підшипника і ротора приблизно дорівнює одному до двох. Відчутне зміщення відбувається внаслідок того, що між ротором і корпусом утворюється відразу чотири проміжки, їх сумарна ширина сягає десятих часток міліметра.

proverka lufta rotora turbiny

Поперечний люфт перевіряють, хитаючи ротор турбіни поперек осі обертання.
Люфт в 0,2 ... 0,6 мм вважається допустимим. Коли під час роботи турбіна
наповнюється маслом, цей люфт пропадає

Також необхідно відзначити, що при розгойдуванні в радіальному напрямку причиною спостережуваного зсуву є скоріше не люфт, а перекладка ротора. Її розміри завжди перевершують ширину зазору через особливості геометрії, характерною для конструкції з двома опорами. Відповідно, для розрахунку перекладки слід враховувати люфт, а також відстань між вильотом вала по відношенню до опори. В середньому величина перекладки, утворена в легкових турбінах, досягає кілька сотень мікрон.

radialnij luft turbiny

Радіальний люфт турбіни 

Працездатність силового агрегату цілком залежить від наявності в конструкції зазорів заданої величини. При проведенні експертизи необхідно з'ясувати, чи відповідають люфти нормам допуску або ж присутнє відхилення. На жаль, отримати дані про нормативи безпосередньо від виробників практично неможливо, тому доводиться вивчати сторонні джерела інформації, з чим пов'язано ряд складнощів:

  • нормативи у різних моделей відрізняються;
  • кожен виробник техніки розробляє власну методику тестування;
  • якісна експертиза вимагає від фахівця досвіду роботи з технікою конкретного виробника.

Контроль допуску, в залежності від моделі турбіни, може здійснюватися через вимір перекладки, або вимірювання зміщення вала. Кожен випадок індивідуальний і вимагає чіткого дотримання технологічної процедури.

Що робити, якщо перевірка люфтів не показала відхилень

У тих випадках, коли експертиза люфтів не виявила відхилень від допуску, розбирання і подальший ремонт картриджа не тільки не дадуть позитивного результату, але і створять ризик загального розбалансування пристрою. Усунення можливих неполадок слід починати з обстеження герметичності ущільнювачів в складальному вузлі і розрахунку дисбалансу конструкції.

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.