Турбокомпресори приводяться в дію імпульсом вихлопних газів, що виходять з циліндрів двигуна. Перевага цього рішення - ефективне використання енергії газу, яка дарма витрачається в безнаддувних установках. Однак до основних недоліків можна віднести відсутність повного контролю швидкості обертання роторів.
Прикладом може служити ефект «турбо-лага», тобто затримки реакції двигуна на натискання педалі газу. Вирішити проблему допоможе датчик тиску турбіни.
Для чого потрібен датчик
Перш ніж турбокомпресор досягне повної потужності, швидкість вихлопних газів повинна збільшитися. Це залежить від швидкості обертання колінчастого вала. В результаті виникають неприємні затримки.
Вся схема працює і навпаки, так як немає можливості різко знизити швидкість обертання роторів. Так що бувають ситуації, коли турбо виробляє занадто високий тиск в порівнянні з необхідним на даний момент. У таких випадках випускний клапан використовується для зниження швидкості обертання роторів, дозволяючи направляти частину вихлопних газів назад в випускний колектор. В результаті на лопаті ротора потрапляє менше газів, і вони починають обертатися повільніше. Клапан також захищає турбокомпресор від можливих негативних наслідків надлишкового тиску в системі.
Дані, які необхідні для прийняття правильного рішення про відкриття або закриття клапана, приймаються на основі інформації, що зчитується датчиком тиску наддуву, який розташований всередині впускного колектора. На швидкість його зносу в першу чергу впливають забруднення в повітроводах. Вони можуть потрапити в систему через зношений або неякісний фільтр.
З цієї причини не забувайте проводити регулярні перевірки і замінювати фільтруючі вироби оригінальними або фірмовими запчастинами.
Як перевірити тиск наддуву в турбіні
Наявні датчики тиску можна розділити на датчики прямого і непрямого вимірювання. Звідки цей поділ? Значення тиску наддуву з меншим значенням перевіряється датчиком непрямого вимірювання, в той час як прямий вимір охоплює тільки дуже високий тиск.
Як працює сенсор? Всі дані про тиск повітря передаються в комп'ютер, який контролює роботу приводного агрегату. Як тільки вся інформація отримана, паливно-повітряна суміш вибирається для досягнення максимальної продуктивності двигуна. В авторизованому сервісному центрі фахівці використовують манометр, тому зробити такий вимір самостійно не вийде.
Параметри, зазначені манометром, надзвичайно важливі. Знання цього пристрою, а також параметрів показань, буде дуже корисним, якщо ми зіткнемося з проблемою рівня тиску в автомобілі. Яким має бути правильний тиск наддуву турбіни? В першу чергу ті, які визначить водій для свого транспортного засобу. Можна спиратися на інформацію, зазначену виробником турбіни.
Перевірка тиску народним способом
Іноді у автовласника виходить з ладу датчик тиску або ж потрібно з якоїсь іншої причини перевірити показання альтернативним надійним способом. Для цього існує перевірений народний метод.
Алгоритм дій на підготовчому етапі:
Велика частина сучасних турбін оснащена технічною можливістю відбору показань тиску. Для цього на впускному колекторі розташовані спеціальні виходи. З одного з таких отворів необхідно зняти заглушку і приєднати шланг. Шланг проводиться під капотом, а потім виводиться в салон авто. При прокладанні важливо не зачепити різні елементи транспортного засобу. На кінець шланга надівається манометр, щоб водій зміг відслідковувати показання безпосередньо в салоні.
Зняття показань вимагає певної послідовності:
- Запускаємо турбіну та чекаємо піку всіх робочих характеристик пристрою.
- Для перевірки вибирається рівна ділянка дороги.
- Коробка передач встановлюється на третю швидкість, а оберти турбіни необхідно довести до 3000 на хвилину.
- Гальма використовуються, щоб не перевищити показник обертів.
- Натискаючи педаль газу можна знімати показники тиску.
Час перевірки не має перевищувати 5 секунд.
Діагностика та ремонт виробу
Як і будь-який прилад, датчик тиску може вийти з ладу. Симптоми несправності включають втрату потужності під час розгону або коливання на холостому ходу. Діагностика пошкодження датчика тиску турбіни полягає в перевірці стану джгута проводів, відключенні вузла і вимірі напруги між контактом живлення і масою. Якщо значення менше 5ВТ, проблема в датчику. В іншому випадку варто очистити вимірювальні елементи датчика, так як наявність забруднень одна з найчастіших причин помилкових свідчень. Якщо необхідно замінити компонент, то варто звернутися до професіоналів.