Що краще? Заміна картриджа, ремонт турбіни чи нова турбіна?
Турбокомпресор є важливим технічним вузлом автомобіля з дизельним або бензиновим ДВС. Вихід його з ладу може привести до серйозних наслідків для силового агрегату. Якщо поломку не усунути, незапланований ремонт обійдеться не дешево. Існує кілька варіантів усунення поломки: заміна картриджа, відновлення турбіни, установка нової турбіни. Розглянемо переваги і недоліки кожного з варіантів.
Заміна картриджа
Картридж це основна деталь турбіни, яку можна придбати окремо. Він складається з корпусу з підшипниками, ротором. Оригінальна деталь відбалансована заводом-виробником. Її вартість в 4 - 5 разів менша, за вартість нового турбокомпресора. Але, виконати монтаж картриджа своїми силами буде проблематично. Найкраще звернутися за допомогою в спеціалізований сервіс. Досвідчені майстри виконають роботу з дотриманням високих стандартів якості.
Заміна картриджа має наступні переваги:
- Низька вартість (у порівнянні з покупкою нового вузла).
- Оперативність виконання даної роботи.
- Простота відновлення функції турбіни.
- Довговічність оригінальної запчастини.
Серед мінусів даного підходу слід виділити складність самостійної заміни деталі. У деяких випадках може знадобитися доопрацювання, і навіть заміна елементів. На деякі моделі турбокомпресорів проблематично підібрати запчастини. Деталь доведеться замовляти і чекати тривалий час. Не варто економити на картриджі сумнівного виробництва. Віддавайте перевагу оригіналам. Такі механізми щільно підігнані між собою, збалансовані і змащені.
Класичний ремонт турбіни
Відновлення роботи турбіни проводиться з урахуванням типу поломки. Попередньо кваліфіковані майстри діагностують її на спеціальному стенді. Погодивши з клієнтом вартість робіт, проводиться комплексний або частковий ремонт. Даний спосіб дозволяє відремонтувати практично будь-яку модель турбокомпресора.
Серед недоліків слід виділити:
- Високий ризик помилки некваліфікованого майстра, яка може бути допущена при складанні турбіни.
- Відсутність балансування негативно позначається на функціонуванні пристрою.
- Тривалість робіт може сягати кількох днів.
- Ціна послуги залежить від типу несправності (від 100 до 300 доларів).
Окремої уваги заслуговує процес випробування. Тестування турбокомпресора в зборі здійснюється на спеціальному стенді. Робота механізму перевіряється на предмет тиску повітря, осьового люфту, наявність масляних витоків, показників наддуву, дисбалансу. При виявленні несправностей потрібно їх оперативне усунення.
Купівля нової турбіни
Істотним недоліком купівлі нової турбіни є її вартість. Оригінальна турбіна обійдеться власнику автомобіля не дешево. Замовляти її слід в перевірених кампаніях та спеціалізованих магазинах. Сертифіковані вироби прослужать багато років і мінімізують ризик перегріву ДВС.
Не женіться за більш дешевими китайськими копіями. Є великий ризик нарватися на незапланований ремонт та додаткові проблеми. Використання сурогату пов'язано з наступними проблемами:
- Обрив лопаті турбінного колеса.
- Наскрізна раковина в корпусі підшипників, що викликає тіч масла.
- Руйнування компресорного колеса.
- Емульсія всередині корпусу підшипників.
- Стопорні кільця проточують підшипники.
- Стикання крильчаток з корпусом равлика.
Нова оригінальна турбіна запорука стабільної роботи ДВС транспортного засобу. Даний спосіб підходить для власників, яких не бентежить вартість виробу в 500-1000 доларів.
Профілактичні заходи якими не слід нехтувати
Регламентне обслуговування турбокомпресора дозволяє продовжити його термін експлуатації. Щоб максимізувати результат, необхідно дотримуватися ряду рекомендацій:
- регулярно проводити технічне обслуговування;
- змінювати кожні 8-10 тис. км моторне масло;
- використовувати тільки брендові синтетичні речовини;
- систематично міняти масляний та повітряний фільтри;
- виконувати розпорядження заводу-виробника (сервісна книга).
Уважно і дбайливо ставтеся до свого автомобіля. Не економте на дешевих копіях і використовуйте якісний видатковий матеріал. Проаналізувавши різні способи вирішення проблеми з турбіною можна сказати, що найбільш надійним є варіант покупки нової турбіни. Однак вартість оригінального виробу надто висока. Найкращим виходом є якісний ремонт. Знайдіть професійний сервісний центр та усуньте поломку. Турбокомпресор може прослужити ще багато років. Заміна картриджа не завжди обґрунтована. До того ж самостійна установка може привести до додаткових проблем.