Причини поломки турбіни: розбираємо основні моменти
Як показує практика, всі проблеми з турбокомпресором викликані неполадками двигуна і його систем, або неправильною експлуатацією самої турбіни. Перед тим як купити турбіну нову, потрібно точно встановити, що послужило причиною виходу її з ладу.
Найпоширеніші причини поломки турбіни
Забруднення мастила в двигуні. Масло захищає елементи турбіни від тертя. Наявність бруду в маслі призводить до пошкодження дотичних деталей і перегріву турбіни. Густе масло знижує швидкість роботи комплектуючих і обтяжує їх. Від високої температури воно перетворюється в нагар і осідає на деталях. Ми рекомендуємо міняти масло кожні 10 000 км пробігу.
Масло забруднюється якщо:
- Масляний фільтр сильно зношений або поганої якості;
- В масло потрапляє пил і чужорідні частинки;
- Клапан масляного фільтра несправний;
- Використовується неякісне масло.
Ще однією причиною поломки турбіни на дизелі є недостатня кількість мастила. Брак мастила викликає поломку підшипників, деформацію ротора, коксування кілець ущільнювачів турбокомпресора. Якщо в компресорі недостатньо масла, то його складові нагріваються дуже сильно, а система в цілому охолоджується повільно.
Що може викликати брак масла:
- Робота турбіни в екстремальних умовах, як результат, її перегрів
- Поломка масляного насоса;
- Недостатня кількість масла в системі;
- Неправильний запуск автомобіля після тривалого періоду невикористання.
Дуже важливо використовувати якісні мастила. Використовувати потрібно масло, відповідне для турбованих двигунів.
Знос під впливом сторонніх предметів. До сторонніх предметів відносяться: металеві частинки, пил і бруд, піщинки і камінчики, шматки клапана. Дрібні предмети шліфують і сточують лопаті турбіни, а великі, на зразок камінчиків з дороги і окалини, ламають компресорне колесо.
Сторонні предмети можуть потрапити всередину турбіни під час експлуатації автомобіля, непрофесійного ремонту, а також поломки двигуна. Сторонні предмети в турбіні ламають і розбивають лопаті, викликають деформацію ротора і заклинювання турбіни.
Експлуатація турбіни в екстремальних умовах. До таких умов відносяться такі ситуації:
- Зупинка двигуна на холостому ходу призводить до утворення сажі і перегріву турбокомпресора;
- Збої в комп'ютерній системі, що в свою чергу призводить до збільшення оборотів двигуна вище допустимих. Як результат - люфт осі, розбалансування;
- Широке засмічення фільтрів і масла загрожує механічним пошкодженням корпусу, підшипників, ущільнювача і вала.
Використання герметика замість гуми для підвищення щільності з'єднання. Часто під час самостійного ремонту власники машин застосовують неправильні герметики, потім герметик висихає, кришиться на частини і обсипається в турбіну.
Запам'ятайте, як тільки ви помітили перші ознаки несправності турбіни, звертайтеся за допомогою до фахівців.
Які симптоми несправності турбіни?
Якщо ви запримітите один з цих ознак, то терміново звертайтеся до майстра:
- Нехарактерні звуки під час роботи турбіни;
- Зниження тяги двигуна;
- Підвищене споживання масла;
- Сірі, чорні або білі вихлопні гази;
- Повільний розгін двигуна.
Поломка турбіни на дизелі - як запобігти?
Щоб продовжити життя турбіні потрібно:
- Проводити технічне обслуговування двигуна;
- Вчасно підливати масло;
- Оберігати систему турбонаддува від попадання сторонніх предметів;
- Використовувати якісні фільтри для масла і повітря;
- Взимку дати двигуну попрацювати перед початком їзди;
- Стежити за появою симптомів поломки турбіни;
- Проводити ремонт тільки у професіоналів.
Де відремонтувати турбіну?
Компанія Turborotor виконає ремонт турбокомпресора якісно і з використанням оригінальних комплектуючих. На всі виконані роботи ми надаємо гарантію в 1 рік