До ключових проблем, пов'язаних з несправністю турбіни часто відносять неправильне функціонування геометрії. Іноді можна зустріти рекомендації з очищення агрегату. Але як це зробити, і чи варто проводити даний процес самостійно? Спробуємо відповісти на це питання.
Ознаки несправності турбін
Дуже важко еможливо перерахувати всі чинники, що вказують на ушкодження турбокомпресора. Розберемо основні з них:
- Часте явище, це шумна робота турбіни через люфт в роторах. Хоча буває важко чітко визначити, виходить звук з-під капота автомобіля, або джерелом служить сам турбокомпресор.
- Наступна ознака несправності виникає на тлі браку моторного масла. Запах горілого масла або білий дим з вихлопної труби може вказувати на пошкодження турбокомпресора.
- Поява чорного диму часто супроводжується втратою потужності. Відсутність прискорення при включеному турбонагнітачі гарантує пошкодження вузла.
Існує два види чистки турбіни з демонтажем або без нього. Звичайно ж демонтаж справа клопітка. Але можна спробувати звичайну чистку турбіни без демонтажу, проте ефективність подібної маніпуляції залишається під питанням.
Технологія очищення
Очистити турбіну, не розбираючи її це зручніше рішення, але попередньо рекомендується провести перевірку функціоналу. Алгоритм дій при перевірці:
- На холостих обертах слід від'єднати вакуумну трубку від пневмоклапана, який діє на геометрію.
- Спостерігаємо, як шток різко сповзе вниз.
- Повертаємо шланг на місце, при цьому шток зазвичай плавно піднімається вгору.
Якщо плавністі ходу немає, значить можна діагностувати порушення геометрії турбіни.
Турбоочистки без розбирання вимагає певних покрокових дій:
- Прогріти двигун.
- Від'єднати шланг між повітряним фільтром і турбокомпресором. Для цього спочатку слід послабити затиск.
- Далі проводиться розбирання повітрозабірника.
- Запустити двигун на холостому ходу і залити звичайний розчинник в повітрозбірник через пятикубовий шприц. Це слід робити короткими циклами, щоб уникнути надмірного збільшення числа обертів і вібрації двигуна. Кожного разу необхідно дочекатися стабілізації обертів.
- Після введення очищувача, двигуну потрібно дати попрацювати ще кілька хвилин.
- Мотор зупиняється і встановлюється на місце повітрозабірна трубка.
- Потім, слід проїхати кілька кілометрів, не перевищуючи 3000 обертів.
- Після зупинки не можна виключати двигун. Він повинен, як і раніше пропрацювати близько 1 хвилини на холостому ходу (без виділення газів). Процес закінчено.
Більшість водіїв зі стажем рекомендують даний метод в якості профілактики. Слід знати, що представлений спосіб очищення турбіни може бути відносно ефективним лише при незначному забрудненні.
Обгрунтованість чистки
Потрібно обов'язково розуміти, що очищення геометрії турбіни не усуває причину поломки або забруднення. Попередньо потрібно оцінити необхідність проходження подібної процедури. Якщо турбіна працює справно, то вона не потребує чищення. Очищення відбувається самостійно. Тому потрібно з'ясування причину засмічення вузла.
Якщо зносилися втулки агрегату, стерлася прокладка, перестав якісно працювати поршень або забився сапун: заміна деталі призведе до більш ефективного результату, ніж прочищення всього турбокомпресора без зняття.
Коли автовласник вирішує замінити усунення причини звичайним чищенням, він просто відсуває час необхідного ремонту, до якого все одно доведеться повернутися. Так чи існує сенс у проведенні марної операції?
Іноді трапляються випадки, коли дійсно необхідно провести очищаючі процедури, але визначити це може тільки фахівець. Як показує практика, порушення в роботі геометрії вимагає негайного ремонту. В іншому випадку можна дочекатися поломки не тільки турбіни, а й усього двигуна.
Фахівці на СТО проведуть сучасну діагностику, визначать і усунуть причину збоїв в роботі геометрії.