Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Добавка потужності турбонаддувом, як це відбувається

Добавка потужності турбонаддувом, як це відбувається
Поділитись в соцмережі:

Турбонадув: чим викликане застосування такого непростого пристрої

Потужності в більшості випадків мало. Справа навіть не в схильності активної частини водіїв, а в необхідності завжди мати запас тяги, зберігаючи при цьому спокійний характер мотора, коли від нього не вимагається видатних показників. Це може знадобитися як простому цивільному легковику при обгоні, так і для важкої магістральної вантажівки на затяжному підйомі з повним навантаженням. Не можна штучно знижувати пропускну здатність доріг загального користування, на них і так не вистачає місця при існуючих транспортних труднощах.

Вирішення задачі

Збільшити віддачу двигуна внутрішнього згоряння можна різними способами.

  • Підняти робочий об'єм. Метод дієвий, але неминуче спричинить за собою зниження паливної економічності і погіршить екологію вихлопу. ККД не зміниться, а реально навіть знизиться. Зростуть габарити і маса силового агрегату.
  • Збільшити ступінь стиснення. Виросте ККД, але паралельно з'являться неминучі труднощі з організацією процесу горіння. Буде потрібно цілий комплекс антидетонаційних заходів, зокрема застосування більш дорогого високооктанового бензину.
  • Підвищити швидкість обертання колінчастого вала на максимальному режимі. Застосовується на спортивних двигунах, але при цьому мотори починають дуже погано себе вести при знижених частотах, що неприйнятно в цивільній експлуатації, тим більше для вантажівок.
  • Збільшення наповнення циліндрів. Найбільш ефективний спосіб. Є обмеження в атмосферних версіях, пов'язані з двома планками по тиску. Воно не може бути нижче нуля або вище атмосферного. Але радикальне рішення існує.

uvelichenie napolneniya cilindrov

Як підвищується наповнення

  1. Можна максимально скоротити опір суміші на впуску. Для цього застосовують спеціальні фільтри на всмоктуванні, максимально знижують кривизну каналів і підвищують їх перетин. Допомагає, але в цілому шлях тупиковий.
  2. Аналогічно вчиняють з випускною системою. Але це може бути застосовано до автоспорту і авіації, рев автомобіля поза треком неприпустимий.
  3. Застосовуються резонансні явища. Рух газів як на впуску, так і на випуску, носить коливальний характер. Досить налаштувати колектори в резонанс - і потрібні порції суміші або відпрацьованих газів отримають потужне прискорення в потрібний момент. На жаль, це можливо лише у вузькому діапазоні, поза цим мотор залишиться млявим.
  4. Створити надлишок тиску на впуску. Ось цим шляхом і пішли всі розробники авто.

Системи наддуву

Найпростішим виявилося встановити на вході повітряного потоку компресор роторного типу, що приводиться ременем від шківа коленвала. Так були улаштовані багато форсовані ДВС в минулому столітті, особливо американські. Нагнітачі були доведені до досконалості, і в цілому споживач високо оцінив нову технологію. Незадоволеними залишилися конструктори. Механічний привід при забезпеченні потрібної продуктивності, а треба було прокачувати гігантські обсяги повітря в одиницю часу, відбирав значну корисну енергію.

Логічним висновком стало використання енергії вихлопних газів, до цього марно несли в атмосферу значну кількість енергії. Так і з'явився турбонаддув.

Пристрій компресора турбінного типу

Принципово він складається з вала, на одному кінці якого розташована крильчатка, що обертається в потоці вихлопу, а на другому - нагнітає колесо з лопатями. Застосовано відцентровий принцип розгону повітряного потоку, коли повітря витісняється на периферію робочого колеса і виводиться перпендикулярно осі компресора.

Для забезпечення ефективної роботи в широкому діапазоні оборотів агрегат наддуву істотно ускладнений аеродинамічний, а також наявністю додаткових вузлів. Застосовуються різні перепускні клапани, що обмежують тиск, способи для уникнення помпажа, радіатори охолодження стисненого повітря, складна система змащування.

Практична користь турбонаддува

Без турбонаддува сучасний автомобіль вже уявити собі неможливо. Здатність пристрою майже необмежено підвищувати наповнення, а значить і крутний момент, давно привертало розробників, але зупиняли деякі технічні складності. Треба було навчитися управляти турбіною, забезпечувати віддачу на малих обертах, ліквідувати інерційність, що отримала навіть назву «турбоями», пристосувати цей принцип нагнітання до самих різних двигунів.

princip-raboty-turbonadduva

Вимоги великих вантажних дизелів різко відрізняються від потреб малолітражних «запальничок».  Адже ще існують і потужні легкові дизелі на престижних легкових автомобілях, спортивні бензомотор для гоночних машин, спеціальні ДВС на гібридах. Були створені турбоагрегати самого різного призначення, в тому числі здвоєні паралельно і послідовно, з використанням змінною аеродинамічній геометрії, високопродуктивними интеркулерами, застосуванням спеціальних сплавів і кераміки.

Крім віддачі, була вирішена задача даунсайзінг ДВС. Чим менше агрегат, тим він екологічніше. Без наддуву тут не впоратися. Паралельно істотно підвищилася економічність. Правило «більше обсяг - менше витрата» перестало працювати. Точно керований електронікою турбодвигун здатний виконувати будь-яку роботу при мінімальних розмірах, масі і витраті. А потужність його фактично обмежується тільки міцністю механіки, тобто якістю і ціною застосовуваних матеріалів.

Інші статті

Актуатори турбін - причини і наслідки проблем з вестгейт-клапаном турбонаддува

Відмови актуатора пов'язані з випадками надлишку або нестачі повітря, що нагнітається потоку. Розглянемо докладніше їх прояви ...

Детальніше
Ризики самостійного ремонту турбіни

До чого призводить самостійний ремонт турбіни авто. Опис можливих ризиків. Переваги комплексної діагностики в компанії «Турборотор»

Детальніше
Заміна турбокомпресора в двигуні 1.6 HDi

На прикладі турбокомпресора з двигуном 1.6 HDi ми хочемо показати вам, що таке турбонагнітач про що слід пам'ятати при його заміні ...

Детальніше
Як вибрати ГБО для авто з турбіною

Чи можуть виникнути проблеми при монтажі газобалонного обладнання на машину з турбокомпресором? Детальніше про це в нашій статті ....

Детальніше
Правильна установка турбіни на автомобіль - герметик виключається

Звичка застосування герметизуючих складів для ущільнення фланців веде до порушення штатної роботи вузла, причому в гарантійних претензії буде відмовлено. Детальніше в статті ...

Детальніше
Передув турбіни в автомобілі

Наявність турбіни - це відмінна динаміка розгону і знижений витрата палива. Але є і зворотна сторона медалі. Ніщо не вічне і іноді вузли автомобіля виходять з ладу. Є така проблема, як передув турбіни

Детальніше

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.