Як по звуку визначити, чи справний турбокомпресор?
Коли ви чутєте різні звуки в машині (гул, свист, виття, шелест і ін.). У багатьох випадках це свідчить про поломку турбіни або про те, що погано функціонує якийсь елемент системи. В такому випадку, потрібно провести діагностику, щоб визначити джерело звуку, і усунути несправність.
Для нормально працюючого пристрою під час роботи турбонаддува характерним є чистий і легкий звук, що нагадує свист. Він з'являється на 2500-3000 об / хв. Якщо ви раптово скинете оберти, то чітко почуєте такий свист протягом перших секунд. Насторожити власника автомобіля повинні будь-які сторонні шуми, нехарактерні для працюючої турбіни. Це може бути:
- металевий скрегіт;
- пшикання або шипіння;
- стук;
- тривалий і гучний вереск, писк або свист;
- тихий шелест.
В такому випадку, бажано звернутися до фахівців для діагностики справності системи на професійному високоточному обладнанні.
Що означають такі різні звуки?
При неправильному функціонуванні турбіни можуть виникати найрізноманітніші звуки. Якщо турбоагрегат працює дуже шумно і цей звук то знижується, то підвищується, то слід перевірити:
- теплові щитки;
- цілісність прокладок;
- інтеркулер і колектор;
- кожухи;
- компресор і впускний патрубок;
- герметичність з'єднань;
- повітряний фільтр.
Крильчатка видає високочастотний звук, який виникає при роботі двигуна на оборотах більше ніж три тисячі на хвилину. Такий звук вважається нормальним, якщо він тихий без будь-яких додаткових шумів. А ось шелест, металевий скрегіт і стукіт - це ті звуки, яких і близько не має бути.
Навіть на малих обертах сильний свист турбіни говорить про несправності системи. В такому випадку, необхідно обстежити крильчатку. Фахівці можуть помітити незначні пошкодження, подряпини, відколи й ін. Ремонт передбачає дослідження комплектуючих на предмет пошкоджень, проводиться чистка і заміна необхідних деталей.
Елементи турбіни. Якщо ви почули скрегіт або якийсь неприємний брязкіт турбіни - це свідчить, швидше за все, про те, що труться металеві комплектуючі. І є необхідність в їх заміні. Причинами тертя можуть бути:
- знос підшипників;
- деформація або тріщини корпусу турбонаддува;
- механічне пошкодження лопатей крильчатки;
- якщо турбіна нова, то можливий заводський дефект складових деталей.
Більш детально розглянемо найбільш поширені види звуків в конкретних випадках:
- При стукоті турбіни слід оглянути люфт вала і підшипники.
- Якщо чутно шелест, досліджуйте систему подачі масла і крильчатку.
- Нехарактерними звуками також є пшикання або шипіння. Нормально, коли чутно невеликий шум повітря яке всмоктується. Але постійне шипіння і пшики типу звуків різко випускаючого повітря, свідчать про порушення герметики впускної системи.
Щоб заощадити час і гроші на дорогому ремонті, проведіть попередньо діагностику турбіни. Але, якщо ви не впевнені, що зможете точно визначити поломку по звуку турбокомпресора, тоді скористайтеся послугами досвідчених фахівців. Сервіс Turborotor проводить огляд і виконує високоякісний ремонт системи турбонаддува, використовуючи сучасне обладнання. Майстри дадуть рекомендації щодо ефективної експлуатації пристрою.