Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Протікання масла в турбіні. Причини виникнення проблеми, способи її вирішення

Протікання масла в турбіні. Причини виникнення проблеми, способи її вирішення
Поділитись в соцмережі:

Турбіна жене масло. Чому так відбувається?

Трохи про особливості конструкції турбокомпресора. Герметизація підшипників в корпусі здійснюється за допомогою безконтактних ущільнень лабіринтового типу. Що собою являє лабіринт? Зазор між кільцем прямокутного перетину і канавками на валу. Пружне кільце на підшипнику дозволяє здійснення надійної фіксації, створення в так званому лабіринті зон, усередині яких тиск вище атмосферного. Тому гази і рідини не вириваються назовні.

Чи можна обійтися без герметизації турбіни, або цей захід має особливу важливість?

Головне завдання ущільнення - ізолювання пустот камери від газів, під впливом яких обертається турбінне колесо. За умови справності мотора значення тиску всередині корпусу близько до атмосферного. Для з'єднання з картером передбачена трубка, призначена для зливу масла. Через надлишковий тиск всередині агрегату відпрацьовані гази неминуче стають серйозною проблемою для двигуна. Подібний розвиток подій виключається завдяки ущільненню. На якість останнього впливає знос канавки, кільця.

Наслідком поганого ущільнення є:

  • збільшення рухливості ротора;
  • вироблення підшипників.

Ознаки несправностей вентиляційної системи картера

Обов'язково слід звернути увагу на компресорну сторону. Мова про відносно незначний тиск наддуву. При такому режимі двигун працює на знижених обертах. В даному випадку під крильчаткою створюється розряджена середа, тиск поступово збільшується. Повітря в картер не надходить. Однак варто нагадати: масло зазвичай виноситься з боку компресора.

chernaya saga na krylchatke kompressora

Ознака несправної системи вентиляції картера - чорна сажа на крильчатці компресора

Захисні заходи визначаються розміщеними на валу шайбами чи буртиками, екранами різної форми, подвійними лабіринтами.

Тим часом вище перераховане часто не приносить бажаного результату: ущільнення не можуть залишатися абсолютно герметичними. Гази знаходять шлях для виходу. Не слід розраховувати, що при експлуатації турбодвигуна НЕ будуть замаслюваются патрубки. Інтенсивність цього процесу залежить від наступних факторів:

  1. Конструктивні особливості силової установки, її технічний стан.
  2. Використовувані компоненти.
  3. Дотримання правил експлуатації.
  4. Своєчасність проведених сервісних заходів.

Важливо! Витрата масла, додаткові вимоги щодо використовуваних компонентів вказуються в інструкції. Проникність ущільнень безпосередньо залежить від перепадів тиску.

filtr sistemy ventelyacii

Фільтр системи вентиляції не змінювався з моменту його установки на заводі

У режимі холостого ходу пари виходять через компресорну сторону. Причина - недостатній тиск наддуву. Під компресорним колесом утворюється зона найбільшого розрядження. Виходячи з технологічних особливостей, бажано не допускати тривалої роботи турбодвигуна в режимі холостого ходу. Ліміт часу приблизно півгодини. Нехтування цим правилом тягне:

  • підвищення розрідження;
  • винос масляного туману.

Ситуацію погіршує масляний фільтр, що знаходиться в неналежному стані. Тим не менше сповна можна віднести до ознак течі турбіни. Якщо маслу по зливний трубці забезпечене безперешкодне повернення в картер, то все в повному порядку. Побоювання повиннае викликати його порушена циркуляція.

Основні фактори, що визначають складне становище зливу масла: збільшився протилежний тиск картерних газів; перетин зливної магістралі став значно менший. Як правило, це виникає внаслідок: закупореної (перетиснутої трубки); зміщеної прокладки.

tech turbiny

Ще б вона не потікла - «монтажники» приєднали трубку для зливу масла, забувши видалити пластикову технологічну заглушку!

Гази можуть виходити під більш високим тиском через зношування центральної поршневий групи, погано функціонуючого масловіддільника, фільтра, непрацездатного клапана. Інший раз величина протитиску перевищує всі заявлені параметри. Недопущення цього сприяють дотримання інструкції від виробника турбіни, в якій вказані:

  • вимоги до двигуна автомобіля;
  • на який опір розрахований повітряний фільтр.

Висновок

Зі сказаного випливає непорушна істина: турбіна з незношених до критичного рівня ущільненнями (тим більше, турбіна нова) сама по собі не потече. Якщо вона все ж тече, на те є зовнішня причина, яку треба встановити і усунути:

  1. недотримання правил експлуатації;
  2. неправильна установка;
  3. проблема з іншими вузлами і агрегатами автомобіля;
  4. несвоєчасне проходження сервісного обслуговування.

Від клієнтів нерідко доводиться чути таке: «Поміняв турбіну, а вона як текла, так і тече!» Або: «Поставив, а вона не дме!». Добре, якщо клієнт розуміє і йому можна розтлумачити, що крім турбіни є безліч другорядних причин потрапляння масла в камеру згоряння. Що відсутність тиску наддуву може бути наслідком звичайної «дірки» в напірній частини впуску або несправності системи зовнішнього регулювання. Що, приймаючи рішення про заміну турбіни, бажано розуміти.

Ніяка нова турбіна не виліковує застарілі болячки двигуна. В іншому випадку велика ймовірність отримати неприємний результат: вал - навпіл, турбіна - вщент.

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.