0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Відновлення геометрії турбін

Відновлення геометрії турбін
Поділитись в соцмережі:

Все про змінну геометрію турбіни для авто

Крильчатка турбіни двигуна обертається під впливом вихлопних газів, які можуть розігнати її до 21000 об / хв. Від кількості газів в турбіні залежить швидкість обертання ротора. Проблема полягає в тому, що на момент прискорення не завжди є достатній обсяг для швидкого розгону автомобіля, при натисканні на газ виникає затримка під назвою турбояма. При цьому паливо спочатку згорає і тільки потім утворюються вихлопні гази, необхідні для розгону турбіни. Змінна геометрія турбіни застосовується для запобігання ефекту турбоями.

изменяемая геометрия турбины

Як працює наддув із змінною геометрією

На відміну від класичних пристроїв змінна геометрія турбіни використовує спеціальні пелюстки направляючого дії. Вони розміщені на вході в канал, по якому проходять відпрацьовані гази. Залежно від заданих навантажень змінюється прохідний перетин турбіни.

Алгоритм зміни геометрії:

  1. При роботі двигуна на малих обертах утворюється невелика кількість вихлопу.
  2. У момент різкого прискорення на турбіну надходить сигнал з блоку управління.
  3. Відбувається взаємне зміщення (поворот) лопаток, відстань між ними різко зменшується.
  4. Відпрацьованим газам доводиться із зусиллям проникати у вузький простір.
  5. При збільшенні швидкості газів зростають обороти турбіни і тиск наддуву.

geometrija turbiny

В результаті машина прискорюється без додаткових обсягів газів. Далі газовий потік поступово зростає, пелюстки розсуваються, збільшується просвіт, тиск наддуву встановлюється на оптимальному рівні

Причини поломок геометрії турбіни

Незалежно від моделі турбокомпресора і марки мотора геометрія турбіни найчастіше виходить з ладу з наступних причин:

  • природний знос елементів в результаті тривалої експлуатації призводить до утворення перекосів і люфтів;
  • порушення рухливості і заклинювання поворотних лопаток через нагар, що відкладається на робочих поверхнях турбіни.

Джерело нагару - коксування надлишків моторного масла, що надходить через зношені поршневі кільця, клапани, ущільнення ротора картриджа турбокомпресора. Щоб не пошкодити геометрію, слід дотримуватися нескладних правил експлуатації:

  1. Використовувати паливо, а також моторне масло відповідної якості, щоб уникнути інтенсивного утворення нагару і сажі.
  2. Перевіряти регулювання зазорів клапанів в системі запалювання.
  3. Не допускати агресивну їзду.
  4. Ретельно прогрівати мотор перед початком руху.
  5. Виключити потрапляння сторонніх предметів у впускний колектор.

Відновлення функцій геометрії турбіни

Механізми, що працюють в умовах підвищених навантажень, під впливом продуктів згоряння масла, палива, потребують регулярного догляду. Періодично чистить геометрії турбіни запобіжить передчасні поломки і збереже ефективність її роботи.

chustka geomotrii turbiny

Важливо: з огляду на складність конструкції пристрою, досвідчені автовласники не рекомендують проводити самостійний ремонт геометрії турбіни. При найменших збоях в роботі турбонаддува краще звернутися в турбо сервіс, який спеціалізується на ремонті двигунів. Кваліфіковані фахівці проведуть діагностику, визначать причину порушення геометрії, відновлять її роботу. При необхідності буде проведена заміна геометрії турбіни на новий екземпляр.

Установка геометрії турбіни

При виготовленні елементів турбонаддува в заводських умовах не проводиться настройка геометрії турбіни. Дана процедура здійснюється при її заміні перед безпосередньою установкою. Правильні балансування і регулювання проводяться фахівцями на спеціальних стендах в умовах автомайстерень. В турбо сервісі дана операція займає не більше 15 хвилин.

Інші статті

Що краще відновити свою або купити турбіну бу

У статті проводяться аналогії між ремонтом турбін і покупкою компресора б / у. Рекомендації з придбання реставрованих виробів. Чому краще ремонтувати свою турбіну.

Детальніше
4 поширених питання про турбіни

У статті дається короткий опис пристрою турбін, принципу дії, правил експлуатації. Як розпізнати перші ознаки поломки турбокомпресора. Рекомендації по технічному обслуговуванню системи турбонаддува.

Детальніше
Як знайти номер турбіни

У статті наведені рекомендації по ідентифікації турбін, використанню даних, розміщених на інформаційній табличці. Навіщо потрібні бірки і де вони розташовані. Як розшифровується маркування турбокомпресора.

Детальніше
Як замінити ремкомплект в турбіні авто

Стаття присвячена можливості самостійного ремонту турбокомпресорів за допомогою ремкомплектів для турбін. Дається опис, як визначити ступінь поломки системи турбонаддува, які деталі входять в ремонтний комплект, чому віддати перевагу при заміні запчастин.

Детальніше
Що таке ротор (вал) авто турбіни

Основне призначення даного пристрою, опис конструкції. Що необхідно для правильної установки і балансування складного обладнання турбонаддува. Чи можна самостійно замінити ротор автомобільного турбокомпресора.

Детальніше
Особливості роботи актуаторів турбін

Стаття присвячена електронним вакуум-регуляторам тиску турбонаддува. Дано короткий опис принципу дії вестгейта, як він взаємодіє з блоком управління автомобільного двигуна. Як визначити ступінь поломки і що робити в першу чергу.

Детальніше

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.