Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Що таке ротор (вал) авто турбіни

Що таке ротор (вал) авто турбіни
Поділитись в соцмережі:

Експлуатація ротора турбокомпресора

Ротор (вал) авто турбіни - це збірна конструкція, в якій колесо турбокомпресора жорстко закріплено на валу за допомогою зварювання. Основне призначення даного вузла складається в перетворенні кінетичної енергії газових потоків в механічне обертання валу. При його обертанні на диски з робочими лопатями діють відцентрові сили. Ротор турбіни складається з елементів, що володіють достатньою міцністю, щоб протистояти руйнівним діям відцентрових сил.

val turbiny

Особливості конструкції ротора

До складу ротора турбокомпресора входить велика кількість вузлів і деталей. Основними деталями є:

  1. Центральний вал турбіни.
  2. Диски, барабани.
  3. Робочі лопатки.

Лопатки, закріплені на диску, створюють окружне зусилля, перетворюючи і направляючи потоки відпрацьованих газів.

Правильна установка ротора турбокомпресора

Вал турбіни під впливом потоків вихлопних газів обертається на великій швидкості. Для забезпечення його стійкості, конструкцією передбачені спеціальні опорні підшипники ковзання. Їх основне завдання - створити надійні точки опори для вала, активно обертового в корпусі турбіни. Щоб запобігти осьового люфту вала, встановлюються опорні підшипники.

ustanovka rotora turbiny

Порядок монтажних робіт:

  • підготовка поверхонь для монтажу, видалення старих прокладок, зачистка поверхонь фланця;
  • установка турбокомпресора з ротором, при цьому знімаються технологічні транспортні заглушки, встановлюється нова прокладка на блок двигуна, під'єднується вихлопна труба, затягуються кріпильні болти, гайки;
  • приєднання зливного маслопроводу;
  • заповнення маслом порожнини турбокомпресора;
  • підключення напірного маслопроводу;
  • провертання колеса вручну на кілька обертів, при цьому буде спостерігаєтися невеликий люфт центрального вала в різних напрямках - це вважається нормальним явищем;
  • приєднання повітряних магістралей, впускних / випускних шлангів з перевіркою герметичності місць кріплень;
  • провертання колінчастого вала ручним способом протягом декількох секунд перед запуском двигуна, це необхідно для заповнення маслом: напірного маслопроводу, фільтруючого елемента;
  • запуск двигуна; при роботі ДВС в режимі холостого ходу протягом 3 - 4 хвилин перевіряються можливі витоки масла, кисню, вихлопних газів;
  • перевірка рівня масла після зупинки двигуна (він повинен знаходитися між позначками MAX і MIN).

Балансування ротора турбіни

Дисбаланс ротора - це осьові биття, вібрації механізму внаслідок неспівпадання осі вала з центром обертання всієї конструкції. Тривала експлуатація розбалансованого обладнання призводить до поломок робочих вузлів і деталей турбокомпресора.

balansirovka rotora avto turbiny

Основні причини розбалансування турбіни:

  1. Помилки, допущені при установці турбіни.
  2. Неякісне балансування в процесі виготовлення пристрою.
  3. Заводський брак елементів ротора.
  4. Пошкодження лопатей крильчатки внаслідок попадання сторонніх предметів у внутрішню порожнину турбіни.

Важливо: якісне балансування неможливе без спеціального балансувального обладнання, сучасних токарних верстатів, обкатних стендів. Не рекомендується усувати вібрації самостійно в умовах гаража, так як подібні дії можуть привести до більш складних поломок і незворотних процесів. Також не варто робити заміну ротора турбіни своїми руками, найкраще звернутися в перевірений турбо сервіс.

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.