Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Причини втрати потужності дизельних турбін

Причини втрати потужності дизельних турбін
Поділитись в соцмережі:

Зниження потужності дизельних турбін

Коректно працююча турбіна дизельного двигуна забезпечує йому приріст корисної потужності без збільшення об'єму циліндрів. Якщо цей вузол зламаний, мотор працює гірше. Щоб своєчасно усунути несправність важливо знати, які чинники вказують на ймовірні несправності. В такому випадку можна буде швидко усунути причину поломки, уникнути дорогого капремонту, повернути машині колишню спритність.

Характерні причини втрати потужності дизельних турбін

Коли автомобіль почав споживати дуже багато палива, під час руху спостерігається нехарактерний шум, здійснюється викид чорного, білого диму з вихлопної труби, саме час виконати технічну перевірку турбіни дизеля. Нижче будуть розглянуті основні першопричини, які призводять до поломок цих агрегатів. При виявленні перших нехарактерних особливостей їх роботи важливо звернутися в спеціалізований сервіс.

Конструкційні особливості

Дизеля комплектуються турбінами зі змінною геометрією (ТІГ, англійський варіант VNT). Замість традиційних перепускних клапанів використовується крильчатка, що перенаправляє потоки відпрацьованих газів. Принцип роботи клапанів і спрямовуючої крильчатки однаковий, для їх управління використовується вакуумна система. VNT-турбіна не працює, коли напрямні лопаті закриті, а відпрацьовані гази не йдуть через компресор.

turbina s izmenyaemoj geometriej

На турбокомпресор із змінною геометрією погано впливають високі температури. Тому їх використовують тільки з дизельними моторами, де температура вихлопу істотно нижче, ніж у бензинових. Є тільки дві бензинові моделі автомобілів Porsche, що використовують ці агрегати - 718 Boxter, 911 Turbo.

Експлуатаційний ресурс

VNT - це дуже надійний вузол, який рідко виходить з ладу. Якщо своєчасно виконувати обслуговування автомобіля, використовувати якісне паливо, вчасно міняти масло, дотримуватися експлуатаційних рекомендацій, вони прослужать тривалий безремонтний період.

Правильне поводження з двигуном дозволить безпроблемно експлуатувати турбокомпресор близько 200 тис. кілометрів пробігу. Недбале поводження з технікою може привести до того, що агрегат прослужить лише 50-80 тис. кілометрів пробігу.

Причини поломок, ймовірні несправності

Функціонування турбокомпресора може порушитися через забруднення фільтра, нестачі мастила. Розглянемо детально ключові фактори, що провокують поломки.

  1. Недостатнє змазування. Воно може істотно скоротити термін служби вузла. Причиною цього стане погане паливо, закупорені масляні магістралі, брудний фільтр, забруднення масляної системи.
  2. «Гаряча парковка». Автомобілі з турбокомпресорами «не люблять», коли після тривалої поїздки, їх відразу глушать. Слід дати мотору трохи попрацювати на холостому ходу.
  3. Вуглець в маслі мотора. Якщо масло двигуна буде насичено вуглецем, він почне накопичуватися у вигляді відкладень в компресорі. Це призведе до дисбалансу в його роботі і  виходу з ладу.
  4. Некоректна робота вихлопу. Якщо в системі вихлопу відбудеться закупорювання фільтр сажі, тиск вихлопних газів виросте. Внаслідок цього, гази, що надходять в компресор, будуть з більшою силою впливати на його вал, яким складно справлятися із збільшеними навантаженнями. У цьому випадку з'являється характерний свист.
  5. Чужорідні частинки. Вони можуть потрапити через повітрозабірники. У цьому випадку виникають механічні пошкодження лопатей, що порушує баланс їх обертання, сприяючи передчасного зносу підшипників і вала.

prichiny polomki turbiny

Ознаки потреби ремонту

Розглянемо основні чинники, що вказують на потребу обслуговування і ремонту турбіни із змінною геометрією.

  • Свист турбіни - висока ймовірність пошкодження ротора турбіни, який слід відремонтувати.
  • Білий дим - свідчить про протікання масла. Можливо, на валу є велика щілина, що призводить до потрапляння мастила в вихлопну систему.
  • Збільшений витрата палива - в цьому випадку можливе засмічення магістралі подачі мастила або знос підшипників.
  • Чорний дим - його поява свідчить про неправильні пропорції паливної суміші, в якій не вистачає повітря. Можливо, проблема пов'язана з витоком повітря з повітрявода, що направляє його в двигун.
  • Недолік потужності - це може бути пов'язано з ушкодженнями компресора. При дефекті лопатей вони не можуть забезпечувати закачування потрібного об'єму повітря в циліндри.

При виявленні перелічених ознак слід виключити поїздки на довгі дистанції і якомога раніше відвідати ремонтну майстерню, щоб усунути проблему.

Інші статті

Актуатори турбін - причини і наслідки проблем з вестгейт-клапаном турбонаддува

Відмови актуатора пов'язані з випадками надлишку або нестачі повітря, що нагнітається потоку. Розглянемо докладніше їх прояви ...

Детальніше
Ризики самостійного ремонту турбіни

До чого призводить самостійний ремонт турбіни авто. Опис можливих ризиків. Переваги комплексної діагностики в компанії «Турборотор»

Детальніше
Заміна турбокомпресора в двигуні 1.6 HDi

На прикладі турбокомпресора з двигуном 1.6 HDi ми хочемо показати вам, що таке турбонагнітач про що слід пам'ятати при його заміні ...

Детальніше
Як вибрати ГБО для авто з турбіною

Чи можуть виникнути проблеми при монтажі газобалонного обладнання на машину з турбокомпресором? Детальніше про це в нашій статті ....

Детальніше
Правильна установка турбіни на автомобіль - герметик виключається

Звичка застосування герметизуючих складів для ущільнення фланців веде до порушення штатної роботи вузла, причому в гарантійних претензії буде відмовлено. Детальніше в статті ...

Детальніше
Передув турбіни в автомобілі

Наявність турбіни - це відмінна динаміка розгону і знижений витрата палива. Але є і зворотна сторона медалі. Ніщо не вічне і іноді вузли автомобіля виходять з ладу. Є така проблема, як передув турбіни

Детальніше

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.