Простота монтажу турбіни своїми руками - оманлива
Агрегат турбонаддува автомобільного двигуна зовні виглядає нескладно. Як і принцип його роботи. З одного напрямку натиск вихлопних газів обертає турбінне колесо, з протилежного боку крильчатка створює напір повітря на впуску. Уявний примітивізм багатьом вселяє власну спроможність зробити ремонт шляхом агрегатної заміни. Відкрутити кілька гвинтів ключами з набору інструментів і зібрати, як прийнято говорити, в зворотному порядку. Після настає розчарування, а часто і фінансові втрати. І жаль, що не звернулися за допомогою в спеціалізований сервіс. Розкриємо причини подібних фіаско.
Зіткнення з реальністю
Після того, як турбіна вийшла з ладу і зажадала ремонту, функціонування мотора порушилося настільки, що це вплине і на відремонтовану (нову) турбіну. У турбомоторі занадто все взаємопов'язане.
Заміні підлягають масло, повітряний і масляний фільтри, нейтралізатор відпрацьованих газів і обидва його лямблій-зонда. Побувавши в середовищі сторонніх продуктів горіння, вони нормально і довго працювати, не зможуть. Змінюються всі прокладки і, бажано, кріпильні деталі, хомути, гумові патрубки і різьбові елементи. Збережені деталі ретельно промиваються від бруду і продуктів нагару. Залишати бруд, з подальшим її відшаруванням і попаданням в робочі зони, вкрай небажано.
Послуги кваліфікованих майстрів не безкоштовні, що і стає причиною самостійної установки турбіни. Крім того, фахівці повинні мати у своєму розпорядженні відповідні набори устаткування і іншої ремонтної інфраструктури. Це стає зрозуміло з досвідом організації високотехнологічних виробництв. Наївно сподіватися, що підмінити подібне можна комплектом гайкових ключів і власним гаражем.
Діагностика двигуна - обов'язкова
Це перше, з чим зіткнеться будь-який бажаючий залізши під самісінький капот сучасного автомобіля. Перед винесенням вердикту просто необхідно провести загальну діагностику двигуна, виявити конкретну несправність і визначити причини її появи. Нелогічно замінити багато зайвого, а потім нанести аналогічний події збиток знову поставленим вузлам.
Доповнюючи наявність діагностичного обладнання, в справі повинен бути присутня досвідчена людина. Електроніка не в змозі правильно оцінити багато речей. Діагностам відомо, іноді найрозумніший комп'ютер вказує в далеке від істини місце відмови. Допомогти зможуть тільки накопичені знання, які неможливо придбати, провівши багато часу в інтернеті. Можна привести багато прикладів.
- Турбіни часто засуджуються до заміни через невірне визначення впливу зовнішніх елементів системи змащення. Масляний насос двигуна не створює необхідного тиску, а купується новий картридж турбіни.
- Штатний люфт самовстановлений в плаваючих підшипниках вала турбіни бракувався як вироблений, хоча він саме таким і повинен бути. Тільки рука майстра може оперативно визначити його допустиму величину.
- Непомічені вчасно порушення сумішоутворення в паливній системі двигуна здатні вбити багато турбін, якщо їх вчасно не помітити і не усунути.
- Діагностика здатна показати, що справа не в механізмах, а в грубих помилках власника автомобіля. Були порушені правила експлуатації турбомотора, іноді самі елементарні. Просвітити на цей рахунок клієнта - обов'язок майстра.
Підбір і покупка запчастин
Великий ринок автозапчастин здатний швидко забезпечити ремонт всім необхідним. Це ж стосується і витратних матеріалів, що застосовуються при ремонті турбонаддува. Багато деталей, на вигляд не мають прямого відношення до турбіни, вимагають заміни. Їх обмежувальний перелік повинен бути в кроковії доступності. Інакше ремонт може розтягнутися на тижні. У спеціалізованих СТО все це є в наявності.
Технології ремонту турбін і заміни
Недотримання найменших нюансів веде до непередбачуваних наслідків. Навіть якщо теоретично знати, що, наприклад, не можна допускати роботу нового картриджа при сухих підшипниках, то, як це точно забезпечити, знають лише одиниці. А скрупульозне вивчення встановлених правил у ненавченої людини може зайняти стільки часу і коштів, особливо включаючи неминучі проби і помилки, що дешевше було б двічі звернутися в найдорожчу компанію. Простіше один раз відвідати сервіс з хорошою репутацією.
ВАЖЛИВО! Гарантійні зобов'язання виробника мають на увазі професійну установку. Недотримання цього правила легко визначається, тим більше, що в спірних випадках потрібно документальне підтвердження. Так що повернути покладений помилками агрегат виробнику не вдасться. А це значні витрати.
Прочитайте про ризики втрати гарантії тут
Забезпечення кваліфікації
Автомобільна техніка безперервно змінюється. Загальновідомі рішення стрімко застарівають, з'являються нові, і не виключено, що намагаючись самостійно зробити ремонт людина стане першим в цій справі оптимістом і прийме на себе все фінансовий тягар першопрохідника. З точки зору суспільства це похвально і вітається, але самого домашнього майстра ситуація навряд чи порадує.
При цьому співробітники СТО, що займаються обслуговуванням складної техніки, постійно підвищують свою кваліфікацію на всіляких курсах і семінарах. Вони володіють найсучаснішими знаннями по довіряється їм турбомотор. А тісні зв'язки з виробниками дозволять швидко і вигідно для клієнта дозволити найбільш спірні випадки заводського браку або важкопоясненних поломок.
Висновок - краще не ризикувати, а довірити монтаж турбіни фахівцям СТО
Як видно, процес має цілий ряд нюансів, які прості і зрозумілі кваліфікованому, досвідченому фахівцю, але невідомі новачкові. Тому роботу по заміні турбіни краще довіряти професіоналам, які знають технологію і послідовність дій. Турбокомпресор досить дорогий, а знищити його своїми помилками можна швидко і безповоротно. На цьому тлі вартість монтажу турбіни в грамотному сервісі не здасться високою.