Безкоштовка доставка турбін по всій Україні
0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Що виводить з ладу турбіну, причини і наслідки та вирішення проблеми

Що виводить з ладу турбіну, причини і наслідки та вирішення проблеми
Поділитись в соцмережі:

Сучасні екологічні норми змушують автовиробників все частіше застосовувати конструкцію турбонадува в двигунах. І якщо раніше він був прерогативою спортивних легкових або вантажних автомобілів, то зараз його можна зустріти під капотом майже будь-якої нової машини. Тому цікаво розібратися з практикою по ремонту турбокомпресорів.

Зовнішні фактори які впливають на збої в роботі турбіни

Більшість майстрів в автосервісах при проблемах з турбіною майже відразу рекомендують заміни її на нову, оскільки складність самого пристрою і неможливість повернути заводські характеристики без спеціального обладнання створили відновленим турбінам погану репутацію. Також багато хто вважає, що краще взяти неоригінальний турбокомпресор, зроблений в Піднебесній. Але як показує практика «китайський» аналог тільки зовнішньою формою копіює оригінальну деталь, але не її зміст. В подальшому така економія може відбитися не тільки на ресурсі самого агрегату, але і привести до виходу з ладу двигун автомобіля. Також фахівці відзначають, що нелегальні копії майже ніколи не видають характеристики оригінального агрегату.

trischnina na korpusi turbiny

Ресурс турбокомпресора в ідеальних умовах дорівнює ресурсу самого двигуна, але на практиці він більше залежить від стилю їзди водія і від якості ТО автомобіля. В середньому на бензинових двигунах ресурс турбіни складає близько 150 тис. км, на дизельних близько 250-300 тис. км.

Продовжити життя агрегату допоможе своєчасна заміна масла і повітряного фільтра, використання турботаймера і відстеження рівня масла в двигуні. Згодом вона, як будь-яка інша деталь в автомобілі вимагає діагностики та ремонту. Оскільки найчастіше турбіна виходить з ладу поступово, важливо розпізнати симптоми вмираючого агрегату, що досить складно.

1. Найперша ознака, це втрата потужності. З'являється відчуття, що пропала тяга. Дуже корисно мати датчик тиску наддуву турбіни, в такому випадки можна відразу помітити зміни в роботі агрегату.

2. Якщо при розгоні з'являється дим синього кольору з вихлопної труби, це означає згоряння масла в циліндрах. У цьому випадки необхідно звернеться в автосервіс, ймовірно, що масло в циліндри потрапляє через турбіну. Якщо вона зношена, то масло потрапляє через холодну частину турбіни у впускний колектор. Найчастіше вихід з ладу турбокомпресора викликаний не природним зносом, а зовнішніми причинами.

holodna chastyna turbiny3. Найчастішими несправностями турбокомпресора вважаються деформація або знос підшипників ротора. Під час роботи турбіни, між підшипником і віссю виникає масляна подушка, але заливши погане масло, ця подушка зникає. Таке може статися через брудне масло в двигуні. При попаданні в масло абразиву, піску, бруду, дисульфіду молібдену, що переносяться маслом, ці частки можуть потрапити в турбіну і піддати сильному зносу втулки або можуть залишити сліди на валу.

колір втулки

4. Турбіна може вийти з ладу через коксування від неякісного масла, застосування присадок і змішування несумісних масел, невчасно замінений масляний фільтр також може привести до утворення масляних згустків. Попадання в масло води або палива може привести до закупорки масляних каналів. Все це призводить до швидкого зносу вала, втулок і підвищеній температурі в агрегаті.

вал зламався навпіл

Діагностується така проблема просто, колір ротора зміниться на синій. При повному або тимчасовому відключенні подачі масла в турбокомпресор на підшипниках утворюється потемніння і знос. Аналогічна ситуація може трапитися, коли турбіна працює дуже довго на максимальній потужності, що часто призводить до перегріву масла в двигуні. Від високої температури масло може повністю згоріти і закоксувати вал. Повна відсутність мастила призводить до моментального виходу з ладу агрегата.

5. Турбіна може вийти з ладу, якщо тиск масла нижче 1.2 кгс / см2. Або тиск картерних газів більше 60 мм. рт. ст. на холостих, активне потрапляння газів з камери згоряння в картер двигуна перешкоджає нормальному зливу масла з турбіни. Дана несправність може бути пов'язана з проблемами в роботі системи вентиляції картерних газів або через підвищений знос циліндропоршневої групи.

6. Сам турбокомпресор може бути перегрітий через неправильно встановлений момент запалювання в бензинових двигунах або момент впорскування в дизельних двигунах. А також неякісного палива, попадання масла в випускний колектор і його згоряння на лопатках турбіни. Останнє може привести до плавлення або обриву лопаток турбіни.

Якщо ви все ж таки не недогледіли і вище наведені фактори одночасно співпали, а таке буває часто, очікуйте повного виходу з ладу турбокомпресора.

Механічні пошкодження турбіни

Крім вище зазначених причин, турбіну можуть пошкодити уламки сторонніх предметів в порожнині турбокомпресора з боку компресорного равлика або равлика відпрацьованих газів. А саме від піску або іншого сміття з корпусу повітряного фільтра. На лопатях турбінного валу можуть утворитися ерозії або вони можуть бути повністю зруйновані. При працюючому двигуні з'являється сторонній шум від турбіни у вигляді свисту або скреготу. Турбокомпресор може вийти з ладу від несправного байпасного клапана. Даний клапан несе запобіжну функцію і при перевищенні наддуву він перепускає частину повітря повз лопаті турбіни. У цей момент відбувається відкриття актуатора встановленого до турбіни і через нього виходить зайве повітря.

mekhanichni poshkodgennya turbiny

Після заміни актуатора потрібно провести його регулювання. Найчастіше ремонт цього вузла є економічно недоцільним. Виходять з ладу і електронні компоненти, що відповідають за відкриття і закриття клапана, датчики наддуву. Також виходять з ладу сервоприводи управління турбіною. Зношуються шестерні приводу, що призводить до складнощів з відкриттям і закриттям або виходить з ладу сам електромотор приводу.

electronniy-klapan

Ще однією причиною передчасного виходу з ладу турбіни є екстремальна експлуатація, а саме підвищення заводського надування або перекрут двигуна. Виявити це можна по пошкодженням лопатей турбіни. Перевищення заводських оборотів, а турбіна може розвивати до 200 тис об. / хв. може призвести до утворення мікротріщин, що потім призведе до руйнування лопатей.

Ремонт турбін в професійних майстернях

У світлі різкого зростання курсу долара і євро ціни на нові турбіни виросли в 2 рази. Середня ціна такої турбіни складає 17-20 тис. гривень. Ремонт може обійтися в 2-3 рази дешевше. Враховуючи те, що кількість автомобілів з турбонадувом в рази зросла, практично вирівнялося співвідношення легкових і вантажних турбін, що надходять в автосервіси на ремонт.

Тому попит на послуги з ремонту значно виріс. При цьому конкуренція на ринку ремонту турбін знаходиться на дуже низькому рівні. Великі фірми по ремонту турбокомпресорів знаходяться тільки у великих містах.

Більшість фірм не займається капітальним ремонтом турбокомпресорів, найчастіше вони обмежуються тільки заміною картриджа турбіни. Навіть якщо враховувати, що картриджі на полиці магазинів вже в відбалансовуному вигляді, їм треба пройти перевірку на стендах. Якщо використовувати «китайські» картриджі, то більше половини з них мають високий дисбаланс, підтікання масла, підклинювання вала і т.д. Використовувати китайські картриджі, тим більше без спеціального обладнання, це марно викинуті гроші на ремонт. Кожен картридж має свій параметр швидкості балансування і допуску дисбалансу. Також не фахівцеві буде важко провести діагностику на знос решти частин турбіни. Як одиничний випадок для власного автомобіля - можна. Для виробничих потреб - ні в якому разі без балансування не можна.

Частота обертання ротора досягає 200 тис. обертів на хвилину, навіть якщо був невеликий дисбаланс при складанні, то це може призвести до швидкого виходу турбіни з ладу. При правильно проведеному балансуванні, дисбаланс ротора турбіни не перевищує кілька тисяч часток грама.

Виходить, що без спеціального обладнання зробити якісний ремонт не можливо. Деякі види турбін навіть не вдасться розібрати без спеціального інструменту. Наприклад, існують спеціальні ключі для геометрії турбін. Потрібно спеціальні балансувальні стенди. Балансувальні верстати повинні відповідати параметрам і вимогам, які необхідні для балансування. Крім дорогого устаткування, на розвиток цього напрямку позначається відсутність майстрів по такій вузькій спеціалізації. Існує тільки загальна технічна освіта, а для отримання знань з ремонту турбін слід пройти спеціальні курси.

Сама турбіна може ремонтуватися необмежену кількість разів. Ремонту підлягає і гаряча, і холодна частина, але тільки якщо не було зовнішнього впливу на них. Наприклад, турбіна може не підлягати ремонту після аварії, коли зам'ятий корпус або на ньому є тріщина. Також турбіна не підлягає відновленню якщо сам корпус був виготовлений з допущенням браку.

При капітальному ремонті турбіна повністю розбирається, миється спеціальним хімічним складом і корпус піддається піскоструйній обробці. Середній корпус розточується в ремонтний розмір або повністю замінюється. Турбінний вал перевіряється на кривизну, правиться і шліфується в ремонтний розмір, якщо це неможливо, то замінюється на новий. Вал балансується приблизно 3000 обертів на хвилину. Канавка турбінного валу теж калібрується. Проводиться заміна підшипників ковзання, якщо для даного компресора відсутні ремонтні втулки, то вони виготовляються з бронзового сплаву індивідуально. Проводиться заміна підшипника. Ремонтується або замінюється тарілка турбіни. Замінюються кільця в картриджі турбіни. Замінюються компресійні кільця. На фінальному етапі відбувається заключна збірка всіх деталей, розміщуючи їх в загальний корпус, після чого виконується балансування картриджа.

Після складання, важливо налаштувати правильний кут електричного клапана для турбін, оснащених змінною геометрією. На стенді можна подивитися на кількість повітря, що проходить через вузол змінної геометрії і порівняти з еталонним значенням.

В кінці, готова турбіна проходить цикл випробувань на спеціальному стенді, де її перевіряють на вібрації і на тіч масла. Такий стенд імітує роботу двигуна і дозволяє знизити відсоток браку до нуля.

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.