0 Корисна інформація про
турбіни та їх роботу
  • Пошук турбін по марці

Діагностика турбіни

Діагностика турбіни
Поділитись в соцмережі:

Перевірка турбіни і ремонт турбокомпресора

Якщо в ході експлуатації автомобіля з'явилися незвичні симптоми у вигляді сторонніх звуків, чорного диму, зниження потужності, збільшення витрати мастильних матеріалів тощо. Необхідно терміново провести діагностику в спеціалізованому СТО. Можливо буде поставлений діагноз - ремонт або заміна турбіни. У нашій статті буде розглянуто, в чому полягає діагностика турбіни, методи її проведення.

Процес діагностики проходить в два етапи:

  1. Насамперед турбокомпресор перевіряється безпосередньо на двигуні.
  2. Потім проводяться випробування на стенді.

Особливості діагностики турбіни на двигуні авто

diagnostika turbiny na dvigatele

Щоб якісно оглянути турбіну знадобиться провести ряд складних дій з демонтажу наступних деталей:

  • патрубків;
  • деяких елементів вихлопної системи;
  • випускного колектора.

На етапі візуального огляду:

  1. Виключаються механічні пошкодження турбокомпресора, колеса, крильчатки, випадки витоків моторного масла.
  2. При огляді також перевіряються осьові і радіальні (в горизонтальній площині) люфти турбіни. Якщо незначний осьової люфт допустимо і в нових механізмах, то горизонтальні зміщення не повинні відбуватися зовсім.
  3. Перевіряється, як працює клапан вестгейта, чи переміщається шток актуатора турбіни. Неприпустимі такі дефекти клапана, як коксування, пригорання, залипання, зависання у відкритому стані і ін.
  4. Якщо турбіна оснащена змінною геометрією, аналізується плавність ходу важеля зі штоком. При тугому ході важеля турбіна розбирається. Це необхідно для визначення причин порушення плавності ходу:
  • закоксовка геометрії, її пелюсток;
  • попадання сторонніх предметів (елементів руйнування мотора, уламків клапанів та ін.), що може привести до деформації пелюсток

Якщо в результаті поверхневого огляду серйозні порушення не виявлені, турбіну демонтують і встановлюють на спеціальний стенд для подальшого діагностування.

Опис типового випадку з практики наших майстрів

У клієнта виникли скарги на те, що пропала тяга дизельного двигуна. В результаті електронної діагностики в одному з СТО було встановлено, що причина зниження даного показника в несправній турбіні. Господарю було запропоновано замінити її на новий дорогий механізм. З ініціативи власника авто почалися всілякі огляди фахівцями різного рівня. Візуальні перевірки нічого не давали: в турбіні не виявилося протікання, люфти відсутні, видимих серйозних проблем виявлено не було.

diagnostika turbiny

Коли клієнт звернувся в нашу фірму, ми запропонували демонтувати турбокомпресор з автомобіля і доставити його в майстерню для проведення діагностики. У центрі «Турборотор» перевірка проводилася за стандартною методикою:

  1. Візуальний огляд за всіма правилами.
  2. Перевірка точних розмірів в порівнянні з новим турбокомпресором.
  3. Стендові випробування під тиском на максимальних обертах на предмет витоків масла, якості роботи змінної геометрії, актуатора тощо.
  4. Перевірка якості балансування.

Потім турбіну розібрали, щоб переконатися у відсутності масляних протікання, зробити необхідні заміри. Відхилень виявлено не було. Спробували поставити турбіну на дизельний двигун, але машина так і не поїхала. Довелося знову повертати турбіну в майстерню і шукати причини тепер уже більш поглиблено.

Результат повторної діагностики

Тепер було виявлено дві проблеми:

  1. Перша полягала в тому, що в результаті комп'ютерної діагностики не завжди виявляється поломка турбіни. Часто про це свідчить код помилки: недостатній або збільшений турбонаддув. У нашому випадку була показана помилка: недостатній вакуум. При нормі 0,6 бар, у нас виявилося 0,3. За допускам в вакуумному актуаторами шток повинен відкривати геометрію на просвіт в 0,2 - 0,3 мм - це відстань між точками відкриття / закриття. Тут цього забезпечено не було.
  2. Друга причина виявилася недоступною для комп'ютерної діагностики. При недостатньому вакуумі часто відмовляє електромагнітний клапан управління турбіною. При виході з ладу датчика управління турбіною створюється загальне враження, що турбіна робоча. Щоб перевірити якість роботи даного датчика, доводиться замінювати його на новий екземпляр. На сьогоднішній день це єдина методика по перевірці даного клапана. Пристрій не підлягає відновленню, його корпус повністю залитий пластмасовим складом, до внутрішнього змісту дістатися неможливо.

Як тільки були замінені вакуумний насос і датчик управління, автомобіль заробив в колишньому режимі.

Висновок: Якщо виникли підозри з приводу роботи турбіни, необхідно звернутися до кваліфікованих фахівців з проведення діагностики системи турбонаддува. Інакше вам доведеться купувати нову турбіну за високою ціною.

Кілька рекомендацій від ТурбоРотор:

  • Робіть діагностику турбіни тільки у кваліфікованого, досвідченого майстра, який займається суто турбінами.
  • Перед зняттям турбіни з авто, перевірте працездатність двигуна, паливної та електронної системи.
  • Перевірте каталізатор.
  • Тільки в разі видимих проблем діагностики, виробляєте зняття турбокомпресора.
  • Проводьте діагностику і ремонт турбіни тільки в спеціалізованому турбо сервісі по ремонту, з новими запчастинами і гарантією.

Інші статті

Запчастини для авто турбін оригінального виробництва

Купуйте комплектуючі та запчастини для турбін в компанії «ТурбоРотор». Незалежно від моделі, ступеня поломки турбокомпресора у нас ви зможете купити будь-які оригінальні запчастини в необхідній кількості за найвигіднішою ціною від виробника.

Детальніше
Ремонт турбін

Як проводиться ремонт турбокомпресорів в професійних турбо сервісах. Основи відновлення турбін.

Детальніше
Твін турбо - принцип роботи

У даній статті ми розглянемо систему турбонаддува Biturbo. Розповімо про її особливості, принцип роботи та основні переваги

Детальніше
Що краще відновити свою або купити турбіну бу

У статті проводяться аналогії між ремонтом турбін і покупкою компресора б / у. Рекомендації з придбання реставрованих виробів. Чому краще ремонтувати свою турбіну.

Детальніше
4 поширених питання про турбіни

У статті дається короткий опис пристрою турбін, принципу дії, правил експлуатації. Як розпізнати перші ознаки поломки турбокомпресора. Рекомендації по технічному обслуговуванню системи турбонаддува.

Детальніше
Як знайти номер турбіни

У статті наведені рекомендації по ідентифікації турбін, використанню даних, розміщених на інформаційній табличці. Навіщо потрібні бірки і де вони розташовані. Як розшифровується маркування турбокомпресора.

Детальніше

Ремонт/продаж турбін і оригинальних запчастин по всій Україні:

А також, приймаємо на ремонт турбіни з міст:


Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Мелітополь, Маріуполь, Миколаїв, Кіровоград, Хмельницький, Полтава, Чернігів, Івано-Франківськ, Суми, Херсон та ін.